Poster | Optische Illusie

About the project

Wist je dat je jouw breed visueel beeld kan behouden én multifocale brillenglazen kan dragen? Door de moderne technologie moet je niet meer inboeten op je visueel veld. Dit was vroeger namelijk wel het geval en deze negatieve ervaring bleef leven onder de mensen en zorgt voor vooroordelen. Hoog tijd dat we duidelijk maken dat multifocale glazen met behoud van je visueel beeld géén illusie meer is!

Voor de lancering van deze poster werden ook online posts en story's gedeeld met de ludieke vraag welke lijn het langst is. De bekende optische illusie werd ook hier als eye-catcher gebruikt. Verder werden social media posts met de werknemers gedeeld waarbij er nog meer 'dat is geen illusie' statements aan bod kwamen.

Klant | Optiek Dutrannoit
Jaar | 2022

Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp, Poster, optische illusie, optical illusion, optical poster, glasses, unique advertising, grafisch ontwerp,

How we did it

Als eerste stap werden er foto's getrokken van het montuur dat gebruikt zou worden. Deze foto werd bewerkt zodat deze op een illustratie gaat lijken. Deze illustratie werd in Adobe Illustrator opgemaakt, net zoals de optische illusie lijnen.
In Adobe Photoshop werden deze dan in en door elkaar gepositioneerd. Op de achtergrond werden subtiele texturen toegevoegd voor meer leven aan de poster te geven.
In Adobe Indesign werd dan de tekst, het logo van de klant en de CTA toegevoegd.

Een breed visueel beeld én multifocale glazen dragen? Het is zeker geen illusie. Met de moderne technologie gaat dit zeker. Om deze boodschap over te brengen ontwierp Kitspirations deze poster met een optische illusie als eye-catcher.