Rebranding | Zorghuis

About the project

Zorghuis de Dijlevallei wilt een modernisering van het bestaande logo. Belangrijk is dat de herkenbaarheid bewaard blijft. Daarom werd het concept van de half-open zonnebloem behouden. Echter, was het huidige logo te gedetailleerd en geeft het niet die juiste vrolijke vibe weer.

Ten slotte werden enkele advertenties gevraagd voor de rebranding te lanceren. De golvende letters - die ook in het nieuwe logo voorkomen- zorgen voor een herkenbaar element. De kleuren en typografie geven een vrolijk en warm gevoel.

Klant: Zorghuis De Dijlevallei - via Zenia Agency
Jaar: 2021

How we did it

Op basis van de briefing werden veel verschillende schetsen opgemaakt. Daarna werden deze concepten naast het huidige logo gezet om overeenkomstige elementen te vinden. Na deze research en schetsen werd het hernieuwde logo in Adobe Illustrator digitaal opgemaakt. Ook andere elementen van de branding, zoals het patroon, werden gedigitaliseerd.

Later werd de volledige branding samengevoegd in één duidelijke huisstijl handleiding, vormgegeven in Adobe InDesign. Hier werden de verschillende variaties van het logo in opgenomen (een verticaal en horizontaal logo, maar ook een unicolour variant).

Tot slot werden voor de lancering van de rebranding advertenties opgemaakt. Hiervoor werden 3 verschillende templates opgesteld voor het gebruik op sociale media. De typerende golvende letters, alsook het patroon spelen hierbij een belangrijke rol.

De halfopen zonnebloem van Zorghuis De Dijlevallei kreeg een opfrissing. De nieuwe branding voor het huis en thuis voor mensen met kanker, is een feit.